Editor de continguts

angle-left La Sagrada Família inicia les proves musicals del projecte «Ressonàncies»

La Sagrada Família inicia demà, 15 d’octubre, el cicle de proves musicals anomenat «Ressonàncies», un projecte que té com a objectiu explorar espais inèdits de la Basílica per explorar-ne les possibilitats sonores. El projecte es realitza en col·laboració amb L’Auditori, l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), el Palau de la Música Catalana i el Gran Teatre del Liceu, i consta de tres proves musicals que es duran a terme els mesos d’octubre, novembre i desembre del 2024.

Les proves musicals comptaran amb un públic assistent reduït, format per professorat, personal tècnic i de programació de les quatre institucions musicals col·laboradores en el projecte (L’Auditori, l’ESMUC, el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana). Després de cada prova, es durà a terme una avaluació que permetrà extreure conclusions de cara al futur. 

Primera prova amb repertori de polifonia sacra del segle XVII
El dimarts 15 d’octubre a les 20.30 h es farà la primera prova a les façanes interiors de la Passió i el Naixement. S’interpretaran obres de polifonia sacra dels segles XVI i XVII, dirigides per Xavier Pastrana, per a cor, conjunt de ministrers i orgue positiu. S’interpretaran peces de J. Cererols, J. C. Kerll, G. Allegri, G. Frescobaldi, M. A. Charpentier o A. Bonelli, entre d’altres.
 
Un cor a la Torre de Maria tancarà les proves
La darrera prova musical serà el 3 de desembre a l’interior de la Basílica, concretament al presbiteri, a la cantoria d'infants i a les tribunes a 30 i 45 metres sota la torre de Maria. Anirà a càrrec del Cor de Noies de l’Orfeó Català que, dirigit per Montserrat Meneses i acompanyat per la soprano solista Marta Mathéu i l’orgue del presbiteri interpretat per Mar Vaqué, interpretarà obres anònimes del segle XIV i un repertori d’Antoni Nicolau, J. G. Rheinberger, F. Mompou, B. Britten i F. Mendelssohn.