Editor de continguts

angle-left La Sagrada Família participa en unes ponències d’un curs de formació sobre Antoni Gaudí a Comillas

La Sagrada Família ha estat present en el curs d’estiu «Gaudí en Comillas. Génesis del orden invisible», que s’ha impartit aquests dies al centre universitari CIESE-Fundación Comillas de la Universitat de Cantàbria. La directora de Cultura i Acció Socioeducativa de la Junta Constructora de la Sagrada Família, Marta Otzet, i l’arquitecte de l’oficina tècnica, Mauricio Cortés, han participat en la taula rodona de cloenda titulada «La Sagrada Familia: Alfa y Omega del orden invisible». El curs ha reunit especialistes d’història de l’art i l’arquitectura, així com professionals dels àmbits de la gestió cultural, el patrimoni i el turisme.

La taula rodona ha ofert una mirada contemporània a la Sagrada Família com una obra viva que continua desenvolupant-se a partir de la visió d’Antoni Gaudí. A través de l’arquitectura, la natura i el simbolisme de la torre de Jesús, s’ha aprofundit en la manera com Gaudí va convertir l’ordre invisible (la lògica que no explica gràficament, però que vertebra la seva obra) en una experiència arquitectònica única. La sessió també ha abordat el paper actual de la Basílica com a espai d'espiritualitat, patrimoni cultural universal i agent de transformació cultural, educativa i social, tot reflexionant sobre els seus reptes i la seva missió al segle XXI.

Celebrat en el marc de l’Any Gaudí, el curs ha estat una oportunitat per aprofundir en la relació de l’arquitecte amb Comillas, estretament vinculada a El Capricho, una de les seves primeres obres. Aquest edifici constitueix un dels primers espais on van començar a prendre forma els principis arquitectònics que definirien la seva producció posterior.

La presència de la Sagrada Família en aquest acte reforça, a més, l’acord de col·laboració entre la Basílica i les cases espanyoles de Gaudí signat fa un any.